Fi-Nergy Voiman asiakkaiden on valittava pikaisesti uusi sähkönmyyjä

Energiavirasto kehottaa Fi-Nergy Voiman asiakkaita valitsemaan pikaisesti uuden sähkönmyyjän. Tämä johtuu siitä, että Fingrid on purkanut Fi-Nergy Voima Oy:n, Fi-nergy Voima OÜ:n sekä 365 Hankinta Oy:n tasevastaavan Elia Energiförsäljning AB:n tasepalvelusopimuksen alkaen 11.6.2021 klo 01:00. Tasevastaavan puuttuessa kyseiset myyjät eivät voi jatkaa avoimia toimituksia asiakkailleen.

Käyttöpaikkaan on löydyttävä uusi sähkönmyyjä 6.7.2021 mennessä. Jakeluverkonhaltija Sallila Sähkönsiirto Oy on lähettänyt loppukäyttäjille 15.6.2021 ilmoituksen siitä, että sähkönjakelu tulee katkeamaan. Sähkömarkkinalain 102 §:n mukaan jakeluverkonhaltija huolehtii, että kuluttajille toimitetaan sähköä vähintään kolmen viikon ajan ilmoituksen lähettämisestä.

Sallila Sähkönsiirto Oy laskuttaa kuluttaja-asiakkaita kohteelta, jolta puuttuu sähkönmyyjä, energiasta 7,26 snt/kWh sekä lisäksi perusmaksun 4,57 €/kk (sis alv 24 %).

Yritysten kohdalla noudatetaan Verkkopalveluehtoja (VPE 2019), kohta 9.2.3. Sallila Sähkönsiirto toivoo pikaista yhteydenottoa omaan asiakaspalveluunsa puh. 02 764 3201 tai valittuun uuteen sähkönmyyjään.

Sallila Sähkönsiirron tiedote kuluttaja-asiakkaille

Energiaviraston tiedote