Energia 247 asiakkaiden on valittava pikaisesti uusi sähkönmyyjä

Energiavirasto kehottaa Energia 247 asiakkaita valitsemaan pikaisesti uuden sähkönmyyjän.

Pohjoismaisen pörssisähkön hinta on ollut viime aikoina poikkeuksellisen korkealla ja pörssisähkön hinnan ennustetaan edelleen nousevan talvella ennätyskorkeaksi. Tämän seurauksena Energia 247 Oy on ajautunut taloudelliseen kriisiin eikä kykene jatkamaan sähköntoimituksia asiakkailleen 3.12.2021 jälkeen.

Käyttöpaikkaan on löydyttävä uusi sähkönmyyjä 28.12.2021 mennessä. Jakeluverkonhaltija Sallila Sähkönsiirto Oy lähettää loppukäyttäjille 7.12.2021 ilmoituksen siitä, että sähkönjakelu tulee katkeamaan. Sähkömarkkinalain 102 §:n mukaan jakeluverkonhaltija huolehtii, että kuluttajille toimitetaan sähköä vähintään kolmen viikon ajan ilmoituksen lähettämisestä.

Sallila Sähkönsiirto Oy laskuttaa kuluttaja-asiakkaita kohteelta, jolta puuttuu sähkönmyyjä, energiasta 7,26 snt/kWh sekä lisäksi perusmaksun 4,57 €/kk (sis alv 24 %).

Yritysten kohdalla noudatetaan Verkkopalveluehtoja (VPE 2019), kohta 9.2.3. Sallila Sähkönsiirto toivoo pikaista yhteydenottoa omaan asiakaspalveluunsa puh. 02 764 3201 tai valittuun uuteen sähkönmyyjään.

Sallila Sähkönsiirron tiedote kuluttaja-asiakkaille

Energiaviraston tiedote